De yogales

Hatha slow flow
Rustige, dynamische yoga waarbij er tijd is om een houding te ervaren. Er is aandacht voor de adem en de adembeweging. Een moment voor jezelf waarin je ervaart wat de oefeningen met je adem en lichaam doen.
De les bevat zowel inspannende als ontspannende oefeningen. Door de afwisseling in oefeningen kom je uit je hoofd en in je lichaam.

De les
Vijf lessen vormen één serie waarbij we aandacht hebben voor het hele lichaam. Naast dat we elke les het hele lichaam aandacht geven, focust iedere les ook op een specifiek deel van je lichaam:

  • voeten: focus op grondcontact en balans
  • bekken, buik en onderrug: versterken van de buikspieren, ontspannen van de onderrug en versterken én ontspannen van het bekken
  • rug: losmaken en versterken van de rugspieren
  • borstgebied en bovenrug: losmaken van het borst-, nek- en schoudergebied, versterken van de bovenrug
  • adem: de adem verbindt het hele lichaam en brengt je in contact met jezelf

Iedere les begint met een moment stilzitten en een bewustwordingsoefening om in het hier en nu te komen.
Daarna volgen losmaakoefeningen om de energie in het lichaam te laten stromen.
Zittende en staande oefeningen wisselen elkaar af, soms in een serie, soms als op zichzelf staande houdingen.
De les eindigt met liggende oefeningen en een geleide ontspanning.
Na de les sluiten we af met een kopje thee.